Premiere platform voor designers, CROWDY HOUSE ontvangt $600K van internationale angel investors

01 APRIL 2015, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS

CROWDY HOUSE kondigt aan $600K seed investment te hebben ontvangen van een groep internationale angel investors. Deze investeringsronde is gericht op het groeien naar een platform dat designers en makers uit Europa wereldwijd hun producten laat verkopen. Deze maand is de nieuwe website gelanceerd CROWDY HOUSE zal tijdens de Milaan Design Week 2015 de exclusieve online winkel en verkooppunt zijn.

Omschreven als ‘het première platform en marktplaats voor werelds’ beste designers en makers’, wordt het werk van over 500 ontwerpers en makers uit meer dan 30 landen wereldwijd direct aan de consument verkocht. De $600K aan investeringen werden verkregen van een groep angel investors, bestaande uit onder meer Jesper Buch (JustEat), en Arthur Kosten (Booking.com).

“Ik denk dat CROWDY HOUSE en de mensen achter het bedrijf nummer een kunnen worden in hun sector. Het is een omgeving waarin je boven op trends moet zitten en CROWDY HOUSE heeft in huis wat daarvoor nodig is.”- Jesper Buch, (JustEat)

“CROWDY HOUSE heeft een sterke tractie in een goed gedefinieerde verticale bedrijfskolom. De passie van het team, hun relaties met de ontwerpers en kennis over de markt is waarom ik heb geïnvesteerd”- Arthur Kosten, (Booking.com)

Het platform heeft steun van invloedrijke spelers in de design industrie, zoals FRAME Magazine en ELLE Decoration. In November won CROWDY HOUSE de Accenture Innovation Award voor (e)Retail 2014.

“Als voorstander van design geloof ik dat de diensten van CROWDY HOUSE op dit moment erg relevant zijn voor ontwerpers wereldwijd. Dat is de reden waarom ik geïnvesteerd heb.”- Robert Thiemann, eigenaar van FRAME Magazine

“CROWDY HOUSE is niet alleen een fantastische showcase voor ontwerpers, het opent ook de deur voor designliefhebbers met een bescheiden budget.”- Edine Russel, Redacteur van ELLE Decoration Nederland

Het platform betreedt een snel groeiende markt. In de wereldwijde markt voor woonartikelen gaat jaarlijks 400 miljard dollar om maar slechts 3-4% hiervan komt voor rekening van online verkopen. Euromonitor voorspelt een jaarlijkse groei van 10% in e-commerce verkopen van online woonartikelen; van 20 miljard dollar in 2013 naar 25 miljard in 2015.

De lancering van de nieuwe website introduceert een nieuwe identiteit, geoptimaliseerde gebruikerservaring en hulpmiddelen waarmee designers effectief verkoopcampagnes kunnen houden. Daarnaast biedt CROWDY HOUSE PR mogelijkheden aan voor designers die hun nieuwe ontwerpen lanceren. De investeringen zullen worden gebruikt voor verdere ontwikkeling van het platform, het bieden van fotografie aan ontwerpers, het opzetten van een technisch team in Boekarest en het uitbreiden van hun marketing en design scout teams in Amsterdam. Lees het persbericht over de nieuwe website hier.

“Wij geloven in het hebben van één marktplaats waar het werk van de beste ontwerpers kan worden gevonden en gekocht door design fans wereldwijd.” - Mark Studholme en Suzan Claesen, oprichters CROWDY HOUSE.

Sinds November 2014 zijn de maandelijkse verkopen met gemiddeld 40+% toegenomen en groeide het aanbod van producten met 30+% per maand. Een voorbeeld van een première (lancerings) product op CROWDY HOUSE is Elkebana. Ontwerpers Fabio Milito en Paula Studio lanceerden Elkebana exclusief op CROWDY HOUSE om bestellingen binnen te halen voordat zij de productie startten. Door het gebruik van de services en hulpmiddelen van CROWDY HOUSE werd de campagne ruim 1.1 miljoen keer bekeken via 45+ gepubliceerde artikelen en ging het daarnaast viraal op websites als Inhabitat en BoredPanda.

Voor het eerst zal er tijdens de Milaan Design Week 2015 een enkele exclusieve verkoper zijn voor alle designers die exposeren bij de Ventura Lambrate. CROWDY HOUSE is een partnership aangegaan met Ventura Lambrate om het eerste exclusieve verkooppunt te zijn in Milaan tijdens het event, zowel online als offline. Tijdens deze week zullen CROWDY HOUSE ontwerpers een collectie designs exposeren en zullen er live demonstraties zijn van designers aan het werk. Lees hier het persbericht over dit partnership.

Einde Pers Bericht (617 woorden)
Pers Bericht onder EMBARGO tot 1 april 2015 en is strikt vertrouwelijk.

Locatie tijdens Milan Design Week:
Undai 5, Via Ventura 6, 20134 Milano

Openingstijden tijdens Milan Design Week:
Tuesday April 14th – Saturday April 18th: 10:00 – 20:00
Sunday April 19th: 10:00 – 18:00
Meet & Greet Wednesday April 15th: 20:00 – 22.00

Contact:
Voor meer informatie en interview verzoeken, graag contact opnemen met:

Anne-Claire van Keulen
crowdyhouse@organisationindesign.com

Citaten
"Ik denk dat CROWDY HOUSE en de mensen achter het bedrijf nummer een kunnen worden in hun sector. Het is een omgeving waarin je boven op trends moet zitten en CROWDY HOUSE heeft in huis wat daarvoor nodig is." Jesper Buch, (JustEat)