Matali Crasset lanceert nieuwe collectie en ondersteunt zo ambachtslieden

02 JUNI 2015, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS

Matali Crasset lanceert exclusief de 'We Trust In Wood' collectie op design lanceerplatform CROWDY HOUSE. De collectie bestaat uit zeven eigentijdse objecten geproduceerd door lokale ambachtslieden uit de Franse 'La Meuse' regio. Het is een klein lokaal project met een krachtige en duidelijke boodschap om de Franse landelijke kunst gemeenschap 'Vent des Forêts'  te verbeteren en ondersteunen. Het gehele proces van de collectie is gecentreerd om dezelfde regio in Frankrijk, van inspiratie tot productie tot verkopen.

De 'We Trust in Wood' collectie op CROWDY HOUSE is een samenwerking tussen Matali Crasset en Philippe Huet, een lokale ambachtsman van de regio 'La Meuse'. De duurzame designs onthullen de unieke aspecten van de sterke as en platanen uit de omgeving. Crasset is bekend voor haar participatie in milieubewuste en duurzame projecten, daardoor was het werken met de lokale ambachtslieden van 'Vent des Forêts' een logische stap in haar carrière.

In samenwerking met `Vent des Forêts', het kunstcentrum dat een nieuwe manier van leven in landelijke gebieden tentoonstelt, ontwierp Crasset huizen gemaakt van bomen in het bos om het eenvoudige leven te representeren en het wilde landelijke leven in Frankrijk te stimuleren. "We Trust In Wood' is een collectie duurzame houten producten die geïnspireerd zijn door de rustieke interieur van deze huizen. "De 'We Trust In Wood' collectie is een klein project met een sterke en krachtige boodschap. Het stimuleert ons om de activiteiten van 'Vent des Forêts’ in dit gebied te verbeteren en ondersteunen. Dit is een simpele en echter betaalbare manier waarop men een bijdrage kan leveren aan dit kunstcentrum", legt Crasset uit.

Crasset heeft nadrukkelijk gekozen om haar collectie the lanceren via de online marktplaats CROWDY HOUSE. "De commissies op CROWDY HOUSE zijn significant lager dan andere retail commissies. Dit maakt het mogelijk om het project te verwezenlijken, wat niet mogelijk was geweest in een klassieke business," benadrukt ze. CROWDY HOUSE heeft als missie de designindustrie te democratiseren door het bieden van een lage commissiedienst voor designers om hun producten direct te verkopen. "Het is een eer om een premiere van Matali Crasset mogelijk te maken op CROWDY HOUSE. Met de 'We Trust In Wood' collectie kunnen wij onze steun uitspreken naar de kunstenaars, designers en ambachtslieden die participeren in de activiteiten van 'Vent de Forêts’", zegt Mark Studholme, CEO van CROWDY HOUSE.

Citaten
""De commissies op CROWDY HOUSE zijn significant lager dan andere retail commissies. Dit maakt het mogelijk om het project te verwezenlijken, wat niet mogelijk was geweest in een klassieke business." " Matali Crasset
""Dit is een interessante en betekenisvolle ervaring."" Matali Crasset
""Het is een eer om een premiere van Matali Crasset mogelijk te maken op CROWDY HOUSE. Met de 'We Trust In Wood' collectie kunnen wij onze steun uitspreken naar de kunstenaars, designers en ambachtslieden die participeren in de activiteiten van 'Vent de Forêts’"." Mark Studholme